29 maja 2008

Piłka uspokaja


Materiał troszkę przedawniony bo ze stycznia 2006, ale problem zawsze aktualny: niecierpliwe, rozproszone i nieuważne dzieci. Przeczytałam i spieszę podzielić się pomysłem. W szkole w Halifax w Kanadzie zastosowano nietypową ale skuteczną metodę aby uzyskać nieco więcej spokoju podczas zajęć lekcyjnych. Jestem zaskoczona i urzeczona pomysłem. Dzieciaki siedzą przy ławkach na wielkich gumowych piłkach! Jakie są zalety tego pomysłu? Nauczyciel czwartoklasistów, bo u nich właśnie zastosowano pomysł zauważył, że w okresie zimowym, kiedy jest za zimno aby wyjść na podwórko, dzieci są wyjątkowo aktywne ruchowo. Ponieważ piłki są okrągłe dzieci muszą włożyć trochę energii aby się na nich utrzymać, zamiast kręcić się wkoło i rozglądać. Piłki są wygodne, relaksują, łatwiej jest skupić się na zadaniach, łatwiej jest skupić się na słuchaniu - twierdzą dziewięciolatkowie. Ponadto siedzenie na piłce wymusza prawidłową postawę i można spalić kilka kalorii, zwłaszcza teraz kiedy dużo dzieci walczy z otyłością, twierdzi reporter John Vennavally-Rao. Jeżeli eksperyment nadal będzie przynosił tak pozytywne efekty szkoła zamierza zakupić więcej takich piłek.
Uważam, że pomysł świetny i wart wypróbowania nie tylko w szkołach ale i podczas zajęć z wszystkimi nadruchliwymi i niespokojnymi grupami dzieci i młodzieży. Jeżeli spróbujecie to czekam na opinie.

link do materiału " Halifax school uses stability balls to calm kids" w originale : http://www.ctv.ca/servlet/ArticleNews/story/CTVNews/20060129/balls_classroom060129/20060129?hub=Health

1 komentarz:

  1. Witaj.właśnie natrafiłam na Twój blog:)pisząc pracę o roli terapeuty i szukając wiadomości w necie, jestem na drugim semestrze Policealnego Studium o kierunku terapia zajęciowa.
    Mnóstwo ciekawych wiadomości tutaj zamieściłaś:)
    pozdrawiam Ilona.

    OdpowiedzUsuń